tirsdag den 21. august 2007

Dag 17

I dag blev jeg igen nødt til at ty til aftenen, det er ikke optimalt, men der var simpelthen for meget der trængte sig på om dagen. Jeg brugte lidt af en tekst jeg tidligere havde skrevet, en slags forstudie til hovedpersonen, Christian, og det lykkedes mig med nød at næppe at holde en acceptabel kvote, selvom jeg også næsten er segnefærdig af træthed.

I morgen har jeg igen et par forstyrrende ærinder (jobsamtale nummer to, der kommer en ny seng som skal samles) så måske bliver det igen en aftenforestilling.

Med hensyn til selve teksten, er jeg kommet inden for hos kommunikationsbureauet Bunck & Bülow. Kapitlet starter med et mandagsmorgenmøde, hvor de ansatte gennemgår deres opgaver for ugen. Min bekymring er om det bliver for kedeligt. Jeg tror godt jeg kan gøre det troværdigt og få det til at virke autentisk -- jeg har selv været med til hundredevis af den type møder i min tid i konsulentbranchen -- men det bliver meget nemt for meget snak og for mange papirord. Må prøve at få tid til at nærlæse afsnittet og se om man kan få nogle levende mennesker og nogle af de underliggende konflikter ind i forgrunden, lade sniksnakken træde i baggrunden, som den kulisse det er.

Ingen kommentarer: