mandag den 13. august 2007

Dag 11

I dag arbejdede jeg på biblioteket, der er nu noget diciplinerede over at side på en læsesal hvor alle andre (også) arbejder. Læsesal Nord, den gamle, på Det Kongelige Bibliotek, har en særlig stemning, lidt Cambridge-agtig, og lidt ligesom stemningen i The Nineth Gate, af Roman Polanski, med Johnny Deep i hovedrollen, hvor han drøner rundt på en masse gamle biblioteker for at finde en bog som Den Onde Selv vistnok har skrevet.

Anyway, jeg holdt kvoten i fin stil, cirka 2.000 ord, men fik ikke ordnet hængepartierne med redigering og diverse småfix i kapitel 2. Kapitel 3, hvor en tricktyv stjæler en (eller flere) bærbare computer(e), bliver væsentligt kortere end kapitel 1 og 2, men det er vist også fint, jeg har runde de 40 sider og må snart i gang med hovedhistorien.

I morgen tirsdag, bliver igen! problematisk, fordi jeg får besøg to gange, klokken 10 og klokken 16:30. Henter som sædvanlig min søn klokken cirka 15:15 -- jeg synes ikke han skal være i vuggestue mere end 6-7 timer så længe det kan undgås.

Konklussionen er nok, at jeg er nødt til med hård hånd at skubbe praktiske og sociale gøremål ud af min skrivetid, hvis det ikke skal blive for stresset. Nå, nu ringer ovnen, muffins (bestemt form, flertal?) er færdige. Apropos praktiske gøremål. Jeg logger ud.

Ingen kommentarer: