fredag den 10. august 2007

Dag 10

Det der research tager altså længere tid end man egentlig regner med. Jeg har printet en hel masse om boksning og offset-tryk ud fra internettet. Wikipedia og HowStuffWorks er altså ret fantastiske. Faktisk burde jeg finde nogle rigtige, levende mennesker at tale med når jeg har brug for research, men tiden er ikke til det. Det er nu heller ikke det substantielle stof jeg har brug for at finde kilder til, mere de der tekniske detaljer og udtryk som skal give historien farve og troværdighed. Så jeg håber det går for nu.

Jeg nåede dog ikke at indarbejde ret meget af min reseach, og heller ikke at nå ret langt i grovredigeringen af kapitel 2, før jeg måtte begynde skrivning for at nå målet for i dag. På en research dag som i dag sigter jeg mod kun 400 ord, hvilket i bedste fald kan skrives på under en time. Jeg hentede dog også lidt inspiration fra en tekst jeg i forvejen har skrevet, og som egentlig er et tidligt udkast til romanens hovedhistorie.

Og nu må jeg som sædvanligt slutte i hast, få lukket ned, ryddet op, hentet barn, forberedt aftensmad, etc.

1 kommentar:

Rasmus sagde ...

Fed blog, du har kørende her. Det kunne være fedt, hvis du smed nogle links til websites du bruger i din research (i stedet for bare at nævne dem), så andre forfatterspirer kan bruge din blog som værktøj til deres egne skriverier.