mandag den 30. juli 2007

Dag 1

Første dag på skriveprojektet gik godt, rent kvantitativt set. Jeg skrev omkring 2.200 ord, sammenlignet med en norm på 1.600. Det gik også ret hurtigt, under tre timer, fra kl. 9 om morgenen til lidt i et om eftermiddagen.

Kvalitativt er jeg lidt mere usikker, jeg er ikke særlig tilfreds med teksten, hverken form eller indhold. Første kapitel er den første af fire "begivenheder" som indleder romanen, og handler om en 10-årig dreng, Simon, der slår sin far ihjel efter at være blevet mishandlet gennem fire år. Det er skrap kost, måske står brutaliteten i vejen for selve historien.

Der skal vist en ret massiv omskrivning og redigering til af dette kapitel. På fredag har jeg planlagt en kort dag (hvor jeg kun skal skrive 400 ord) - jeg tror jeg vil dedikere resten af den dag til at arbejde med første kapitel. Udkastet burde være færdig til den tid. Det skal være 10-15 sider.

Ingen kommentarer: