fredag den 31. august 2007

Dag 25

Slut på femte uge, kvoten for ugen blev lige akkurat overholdt, jeg er nu på små 34.000 ord, så der skulle være gode muligheder for at nå den magiske midtvej i næste uge.

Jeg er godt i gang med kapitel 4, hvor Sofie og en modvillig Christian besøger hans forældre, i anledning af farens 70 års fødselsdag. De er lige ankommet til deres lejlighed i Åbyhøj.

Det er meningen at det skal antydes, men ikke nødvendigvis afsløres, at faren er den trykker som gik fallit i en af de indledende "begivenheder". Det var den oplevelse, der i sin tid grundlagde Christians modvilje mod ærligt arbejde.

Det er lidt tricky præcist at lægge grænsen for hvor meget der skal afsløres, uden at det bliver for tydeligt at "begivenhed nr. 2" i virkeligheden er Christians karakterskabende baggrund. Jeg vil prøve at lade det rumster i baghovedet weekenden over, så jeg forhåbentlig er klar til at skære kagen helt rigtigt i næste uge.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Meget spændende projekt! Men efter at have læst de første indlæg og skimmet resten, må jeg indrømme at projektet ville være langt mere nærværende og interessat for mig og sikkert også andre, hvis du postede noget af dit materiale. Jeg vil langt hellere læse uddrag af selve fortællingen, end at høre om hvor mange anslag du nu har fået skrevet den og den dag. Jeg er ret sikker på, at det også ville afføde en langt mere frugtbar og interessant dialog på bloggen. Som du endda måske kunne bruge positivt i forhold til dit arbejde med romanen? Både i forhold til at få alternative idéer, men især også for at få en større bevidsthed om, hvorfor du vælger at skrive, som du gør både i forhold til form og handling. For er det ikke netop dialogen man vil, når man blogger? Bare mine tanker.

Baskerville sagde ...

Hej Nanna, bloggen var egentlig mest tiltænkt mig selv, som en praktisk måde at føre dagbog og huskeseddel på. Men det er klart, at jo flere der kigger med, og jo flere der ytrer ønske om at læse uddrag, jo mere sandsynligt er det at bloggen bliver mere udadvendt. Har allede postet et par uddrag. Alle er velkomne til at læse og redigere(!) i teksten.