torsdag den 30. august 2007

Dag 24

I dag bliver jeg igen nødt til at stoppe lidt før tid, jeg har en frokostaftale om en halv time, men jeg nåede en hel del, 1.300 ord, plus det bedste af det hele: Noget der minder om et overblik over indholdet i de restrende kapitler.

Jeg startede dagen med at bruge en times tid på at skrive et par linjer med stikord til indholdet for hvert af de resterende cirka 15 kapitler. Det var virkelig nyttigt. Der er selvfølglig en risiko for at det tager lidt af spontaniteten ud af arbejdet, så jeg ikke så nemt forfølger nye ideer, at det bliver lidt for forudsigeligt og tvangspræget. Men jeg tror det nu ikke; det er godt at kende bare konturerne af historien. Der burde være god plads til at boltre sig inden for de rammer.

Jeg læste et eller andet sted at Stephen King aldrig lavede så meget som en linje plot på forhånd, han skrev bare, afdækkede historien undervej, som en arkæolog der afdækker et oldtidsfund. Ham om det, os almindelige mennesker må have lidt hjælp.

I morgen har jeg planlagt en kort dag, men hvis jeg skriver lidt ekstra, er der god chance for at nå kvoten for ugen. Dermed er det ikke urealistisk at komme halvvejs gennem romanudkastet næste uge. 100 sider. 40.000 ord. Det er lidt spændende.

Ingen kommentarer: