mandag den 27. august 2007

Dag 21

Så er femte uge i gang, jeg nærmer mig faretruende de 6 uger/40.000 ord der markerer, at jeg er halvvejs gennem romanskriveriet. Det er et psykologisk vigtigt punkt, lidt ligesom på lange vandreture hvor man når et sted hvor det er kortere at fortsætte til destinationen end at vende om og gå tilbage. (Godt at kende i tilfælde af uvejr, ulykker og den slags.)

Når og hvis jeg når halvvejs, vil jeg fejre det ved at forbedre bloggen lidt, måske med links til nogle flere teksteksempler og nogle indlæg der er mere målrettede til andre der sidder og bokser med lignende projekter.

Da jeg startede følte jeg at hvis jeg nåede halvvejs, ville jeg klart kunne nå hele vejen også. Nu er jeg ikke så sikker, for hovedhistorien er betydelig vanskeligere end de fire indledende "begivenheder" som jeg startede med. Kapitel 2 i hovedhistorien er snart færdig. Det bringer (forhåbentlig) læseren ind under huden på tre af de vigtige karakterer: Tricktyven og gambleren Christian, hans kæreste Sofie,og chefen for kommunikationsbureauet Bunck & Bülow, Thomas Ingvar Bunck.

Ingen kommentarer: